آموزش و راهنمایی مشتریان
1397 خرداد 05 شنبه
 
سوالات متداول در مورد ADSLراهنمای نصب و راه اندازیSplitterمراحل نصب PPPOE بروي ويندوز XP مراحل نصب PPPOE بروي Windows Server مراحل نصب PPPOE بروي Windows7

اسپليتر چيست و چرا بايد از آن استفاده کرد؟

اسپليتر ابزاري‌ست براي جدا کردن voiceو data از يکديگر. از نظر فيزيکي قطعه‌اي‌ست کوچک با يک ورودي براي خط تلفن و دو خروجي براي گوشي تلفن ومودم ADSL.
همان‌طور که مي‌دانيد يکي از مزاياي سرويس ADSL استفاده هم‌زمان از اينترنت و تلفن است. براي جلوگيري از اختلال در دو سرويس (اينترنت و تلفن) نبايد دستگاه‌هاي جانبي (تلفن، فکس و ...) به صورت مستقيم بر روي خط تلفن قرار گيرند. (اين بدان معناست که براي استفاده از هر دستگاهي که قرار است به صورت مستقيم بر روي خط وصل باشد، يک اسپيليتر نياز است .
اسپليتر مي‌تواند از اختلالات جانبي مانند نويز و قطع و وصلي تلفن و اينترنت جلوگيري کند .

توجه :
براي اتصال بعضي از مودم‌ها افزون بر اتصال اسپليتر به ديگر خط‌ها، به مودم نيز بايد اسپليتر وصل شود .


تاثيرات نويز روي سرويس ADSL2+ چگونه است؟

وجود نويز يکي از عواملي است که برروي خط ADSL اختلال ايجاد مي کنند وباعث بروز مشکلات متعدد مي‌شود .
در سرويس ADSL نويز به دو صورت وجود دارد :
-
نويز به صورت شنيداري بر روي بوق خط تلفن .
-
نويز برروي خط ADSL که موجب افت کيفيت سرويس مي‌شود .
براي برطرف شدن نويز به صورت شنيداري برروي خط تلفن راهکاري ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپليتر (جدا کننده voice از data ) است. نصب اين ابزار بسيار ساده است و با استفاده از آن مي‌توان، نويز موجود بر روي خط را برطرف کرد .
درباره‌ي مورد دوم بايد به اين نکته اشاره کرد که سيستم‌ها و دستگاه‌هايي وجود دارند که برروي سرويس اينترنت اختلالاتي ايجاد مي‌کنند و از کيفيت سرعت اينترنت مي‌کاهند. برخي از عوامل ايجاد نويز عبارت‌اند از :
-
کليه دستگاه‌هاي برقي (اين دستگاه‌ها ممكن است بر روي ADSLاخلال ايجاد کنند)
-
وجود تلفن بي‌سيم، کالر آي دي و فکس بر روي خط رانژه
-
سيم‌کشي نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سيم تلفن با سيم‌هاي برق
-
نزديکي موبايل به مودم
مشترکان مي‌توانند با تماس با واحد پشتيباني اطلاعات دقيقي درباره‌ي نويز خط خود به دست آورند .


علل قطعي‌هاي مکرر اينترنت ADSL چيست؟

 قطع شدن سرويس به صورت پي در پي از دو عامل اصلي ناشي مي‌شود :
-
وجود نويز برروي خط مي‌تواند اختلالاتي را بر روي اينترنت ADSL به وجود بياورد که اين مساله مي‌تواند در مخابرات و يا در محل مشترک باشد. نسبت سيگنال به نويز بايد استاندارد و مناسب باشد .
گفتني‌ست نويزها واختلالات موقتي ممکن است قطعي پي در پي را به همراه داشته باشند .
-
وجود ويروس بر روي کامپيوتر و يا شبکه مشترک مي‌تواند موجب به وجود آمدن اين مشکل شود. ويروس مي‌تواند عواملي مانند ارسال/دريافت بي‌‌دليل ديتا و در نتيجه اشغال شدن پهناي باند، قطع و وصل شدن مکرر و مشکلات ديگر شود . يکي از راه‌هاي تشخيص ويروس در هنگام استفاده از اينترنت استفاده از دستور netstat-on است. اين دستور بايد در محيط command prompt اجرا شود .
توجه :
برنامه‌هايp2p از سرورهاي شخصي افرادي که در آن شبکه عضو هستند، استفاده مي‌کند و ممکن است در همان زمان فردي از همان شبکه در حال برداشت اطلاعات از رايانه شما باشد. به همين دليل موجب مي شود که کيفيت سرويس اينترنت کاهش يابد .
بنابراين سرعت سرويس هرگز با اين گونه برنامه‌ها (جانبی) سنجيده نمي‌شود .


هنگام connect شدن به اينترنت از طريق کانکشن pppoe ، خطايError691 گرفته مي‌شود

اين خطا هنگامي که username & password اشتباه درج شود، رخ مي‌دهد. در اين شرايط پيشنهاد مي‌شود که مشترک کانکشن pppoe

روي ويندوز را دوباره بسازد وusername/password خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحويل داده شده، وارد کند. اگر به نتيجه دلخواه دست نيافتيد، با پشتيباني تماس بگيريد

اختلالات تلفن بر روي ADSL به چه دليل است؟

 از آن جا كه در تکنولوژيADSL ، صدا و ديتا به صورت اشتراکي بر روي يك كانال، يعني زوج سيم مسي انتقال داده مي‌شوند، اگر شرايط لازم براي استفاده‌ي هم‌زمان برقرار نباشد، مي‌توانند بر روي يکديگر اثر منفي بگذارند .
دراغلب موارد چنين مشکلاتي، به دليل رعايت نكردن استانداردهاي لازم در اتصال اسپليتر به خط، گوشي و يا مودم است و يا ممکن است اسپليتر خراب شده باشد .
براي مشخص شدن مشکل، پيشنهاد مي‌شود بر روي خطي که ADSLروي آن راه‌اندازي شده است، فقط مودم ADSL قرار گيرد، تمامي گوشي‌ها و اسپليترهاي موجود روي اين خط جدا شوند و اينترنت تست شود .
در صورت درست بودن سرويس، به کمک يک گوشي، اسپليترها يکي يکي چک شوند. معمولا با اين تست مي‌توان اسپليتر خراب را پيدا کرد .
همچنين استفاده از گوشي‌ها و يا دستگاه‌هاي متعدد بر روي خطي که ADSLاز آن گرفته شده، ممکن است اختلالات اين چنيني به وجود بياورد. پيشنهاد مي‌شود از خط ADSLاستفاده‌هاي جانبي زياد صورت نگيرد .

 

هنگام connect شدن به اينترنت از طريق کانکشن pppoe ، خطاي Error678 گرفته مي‌شود .

برخي از عواملي که ممکن است سبب بروز اين مشکل شود عبارت‌اند از :
-
تنظيم هم‌زمان pppoeروي مودم و ويندوز. (هنگامي که pppoe روي مودم تنظيم شده باشد و كانکشن pppoe بخواهد برروي ويندوز نيز تنظيم شود)
-
نصب نشدن صحيح درايور مودم در حالتي که مودم از طريق usb به کامپيوتر وصل شود .
-
تنظيمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI.
-
وصل نبودن خط تلفن به پورتline مودم .
-
بروز قطعي در ديتاي مرکز ارايه دهنده‌ي سرويس ADSL نيز مي‌تواند موجب بروز اين مشکل شود. در اين حالت مشترک نبايد به تنظيمات اينترنت دست بزند و تا رفع مشکل بايد منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتيباني شرکت تماس بگيريد .


مودم connect است اما هيچ گونه send/receive انجام نمي‌شود .

تمام کابل‌هايي را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنيد. 5 دقيقه مودم را خاموش نگه داريد. آداپتور مودم را دوباره وصل کنيد. در

زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنيد.